09 Disember 2011

Walau Hanya Sekeping Kad Ucapan!!!!


Assalamualaikum semua..
Kebiasaannya kita selalu tercari2 hadiah apa yang sesuai untuk orang yang kita sayang pada hari-hari istimewa atau sekadar ikhlas mahu memberi hadiah pada seseorang..kadang2 naik sakit kepala kita ni memikirkan hadiah apa yang sesuai..fikir punya fikir yerla nanti kalau kita beli entah suka entah tidak si penerima tu atau mungkin penerima tu dah ada banyak barang macam hadiah yang kita bakal nak bagi tu??




emmm tapi kadang2 kita terlupa kad ucapan adalah pemberian yang cukup ringkas tetapi begitu meninggalkan kesan pada si penerima sehingga boleh membuatkan si penerima tersenyum dan terharu bila menatap dan membaca kad ucapan tersebut..malah kad ucapan kita tu tentu akan menjadi simpanan peribadi si penerima..sense of value or sentimentel value gituuuu..



walau hanya sekadar sekeping kad ucapan tetapi ucapan yang ditulis pada kad itu memberikan makna yang cukup mendalam..ucapan yang memberi makna yang menunjukkan bahawa kita sayang, cinta, rindu dan ayat2 berunsur doa agar dimurahkan rezeki, di panjangkan umur, kebahagiaan yang berpanjangan dan ayat2 berunsur semangat seperti ucapan tahniah bagi sesuatu kejayaan yang telah dicapai oleh si penerima..walau apa pun ucapan yang ditulis di atas kad tersebut, yang pastinya kita sebagai pemberi benar2 ikhlas memberikan ucapan tersebut buat si penerima walaupun ia hanya ditulis diatas sekeping kad ucapan...!!!







11 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

suka bila dpt kad..alhmdulillah,tiap2 tahun dpt even kad kecik..ngeh3..

saffiya_aleesya @ echa berkata...

wahhh best la boleh buat koleksi kad hehehe..shapit bagi ekkk

Lya Colours berkata...

dapat kad raya ada la. huhu. susah dpt org x romantik ni. ceah!

saffiya_aleesya @ echa berkata...

hahaha cian kat Lya ekk..takpe Lya la ajar cik abg tu jd romantik hehehe

shahrazali berkata...

betul tu..... kad ucapan yg cantik2,,,dan dengan penulisan penuh berbunga dan bermakna...hehe..

sy pun suka kalau dapat kad ucapan yg ada ayat2 pengirim sendiri...
nmpk keikhlasan dia mengingati kita..

Juliet_iRa~" berkata...

righttttttt!

ira pon xkan lupa bg kad sbg slh 1 hadiah...heee...sbb mcm2 blh tlis n tu la y kekal utk diingati..kan2???heeee

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To: shahrazali

ooooo suka kalau dapat kad ekk..

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To: Juliet_iRa~"

yupp..macam2 boleh tulis..bila baca balik boleh teringat kenangan time tu kan!!!

Kancil 8349 berkata...

cantik kad tu,..buat sendiri ke...:)

terima kasih kancil ucapkan...kalau sudi jomlah ke blog Kancil

http://kancil8349.blogspot.com/2011/12/punca-traffik-kancil-8349-minggu-kedua.html

khairul berkata...

nice !

Jom tengok autoshow Gempaq Bangat ! .http://gilamodified.blogspot.com/2011/12/gempaq-bangat-autoshow-dec-10th.html

sharahgorgeous.blogspot.com berkata...

Teringat masa saya muda2 dulu. Rasanya org zaman sekarang ni ramai yg tak tau value mengirikan kad ucapan. Semua main SMS jer...Alahai....zaman dh berubah...