07 Disember 2011

Pemandu Wanita VS Pemandu Lelaki???


Assalamualaikum Semua..
Bila sebut pasal kereta, kita selalu pertikaikan tentang pemandu kereta lelaki dan wanita..Ada yang kata pemandu wanita ni lebih baik dan bagus dari pemandu lelaki..betul ker?? sbb ada juga pendapat yang tak setuju..kebiasaanya pemandu lelaki lebih suka memandu laju berbanding dengan pemandu wanita..tapi ada jugak yang kata pemandu wanita ni lagi teruk sebab cara pemanduan yang terlalu perlahan kononnya kerana terlalu berhati-hati hingga boleh menyebabkan kemalangan orang lain pulak..




PERBEZAAN PEMANDU LELAKI DAN WANITA..

PEMANDU WANITA
  • Terlalu berhati-hati
  • Lembap dan memandu terlalu perlahan..kadang2 nak memotong pun payah sebab kejap2 dia ketengah kejap2 ketepi, bila nak memotong dia plak tetiba laju..adoyai
  • Terlalu ikut peraturan..kadang2 lagi 10 kilometer nak masuk simpang dah bagi signal
  • "BUTA" tentang kereta..tahu pakai saja!!!
  • Tak pandai jaga kereta sebab tu kereta senang rosak
  • Suka menghias kereta..kadang2 melampau!!! suka letak bunga-bungaan dlm kereta dh mcm kereta berhias pun ada..
  • Suka meletakkan segala benda dalam kereta..contoh: kasut yang berpasang2
  • Nama saja perempuan tapi kereta bersepah-sepah



PEMANDU LELAKI
  • Kurang sabar
  • Suka membunyikan hon jika tak puas hati dengan sesuatu situasi
  • Panas baran ketika memandu
  • Tak suka ikut peraturan contoh: tak suka pakai tali pinggang keledar
  • Suka melabelkan pemandu wanita ni lembap dan menyusahkan walaupun kadang2 kemalangan berlaku pun sebab kaum sejenis diorang jugak
  • Menganggap kereta sebagai "isteri" hingga sanggup berhabisan ribuan ringgit semata2 untuk ubahsuai kereta
  • Akan menjaga kereta sebaik mungkin


Serius benda ni mmg banyak yang betul dan aku sendiri menyokong pemandu lelaki..(dan untuk diri aku pulak, org lain tu aku tak pasti laa) contohnya aku selalu kena marah kena bebel ngan Encik Saiful sebab aku suka letak kasut dlm kereta, suka letak barang dlm kereta..pastu aku suka lupa tarikh nak tukar minyak hitam segala..Sume Encik Saiful yang buatkan..pastu Encik Saiful kata aku drive memang laju tapi tak cekap kata nyer..Arrgghhh aku dah rasa macam naik keta ngan JPJ..sabo jela..




9 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

due2 pn ada perangai msg2..

saffiya_aleesya @ echa berkata...

serius kadang2 tencion ngan driver penang..terutama kaum cina.sorry klu ckp isu kaum tapi cina penang ni mmg kurang ajar.ikut pala otak sendiri je

Lya Colours berkata...

hah bab suka letak kasut dlm kereta tu betol. haha dalam bonet kereta saya je ada 4 pasang kasut. sebab kadang2 nak pergi meeting kene pakai elok sket kan.pastu kalau balik keje nak p merayap mana2 ke, tukar sandal plak.hahahha

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To Lya:

hahaha kita serupa..

Juliet_iRa~" berkata...

hehehe...mcm2 kan peel..;p

tp lelaki kalo blh mmg agak kurang sbr la..hee

LAici KAng Ais berkata...

seyes takut bila belakang driver pompuan. ntah ape2 ntah.ahah :)

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To: LAici KAng Ais
wahhh ayat..k xpe LKA mai la Penang..kita bukak game.sape yg drive takut belakang sape?? hahaha

shahrazali berkata...

memang btol la semua tu...setuju jek..
kete pompuan sllu bersepah ngn kasut...perhiasan byk... bila rosak,,call boy dia jgk..hehe...

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To: shahrazali
yela yela lelaki jer semua betul semua nak menang...nah amik pingat nak menang sgt kan hahahaha