05 Ogos 2013

Raya + Cantik????



 Assalamualaikum Semua..

Suasana semakin hot menjelang nak raya ni kan..so apa yang aku perhatikan semakin hampir nak menyambut Syawal ni, makin hebat persiapan dan makin hebat laa jugak promosi jualan termasuk laa jualan hebat secara online tak kira samaada di blog atau pun facebook..masing2 nak promote jualan masing2 tak kira laa baju ke, tudung ke, handbag, kasut termasuk laa segala macam produk kecantikkan semata2 nak menyambut raya ni.
Kadang2 tanpa sedar promosi tu macam bengong pun ada sbb dalam masa sebulan puasa ni macam2 laa produk kecantikkan yang keluar antara ayat utama promosi:
  • kulit lebih gebu dan putih dalam masa seminggu
  • bibir mungil dalam masa beberapa hari
  • nak kurus menjelang hari raya??
  • cantik  dan langsing dalam masa 2 minggu
  • wajah lebih berseri dengan set pemutihan kulit
  • kulit putih gebu seperti artis korea??
Macam2 lagi laa ayat-ayat yang buat orang tertarik dan kebanyakkan produk semua nya dari China dan tak kurang jugak produk tempatan...cuba laa pikir logik tak kan laa krim tu baru sekali sapu dah putih melepak, takkan laa pil tu baru makan seminggu dah turun berkilo-kilo berat badan tu...takkan laa baru pakai 2 minggu dah kulit macam artis korea...agak2 laa kan,.semua tu kita boleh pikir ikut logik akal tapi dah nama pun manusia yang dilahirkan sebagai perempuan ni memang laa akan tertarik dengan apa sahaja yang berunsurkan kecantikkan tanpa mengira kesan negatif pemakaian produk-produk yang kita sendiri  tidak tahu keberkesanannya..

Dan apa yang aku perhatikan produk-produk kecantikkan ni tak boleh sorang mula..bila dah sorang mula.... mula laa yang lain pun sibuk nak mencuba..dh jadi trend plak lepas satu-satu produk yang kena dibeli dan dicuba..jadi yang untung sape?? peniaga2 produk kecantikkan laaa yang untung jugak kannnnn....

11 ulasan:

Fazleyatul Aini berkata...

aku ni raya ke tak raya ke sama je hahaha

saffiya_aleesya @ echa berkata...

hehehe ko xpe ko dah maintain ayu gituuuu

Mysara Ab Rahman berkata...

klu produk yg cpt bg efek mcm tu msti ada kesan xelok kmudian hari

Mysara Ab Rahman berkata...

klu produk yg cpt bg efek mcm tu msti ada kesan xelok kmudian hari

Mysara Ab Rahman berkata...

klu produk yg cpt bg efek mcm tu msti ada kesan xelok kmudian hari

Mysara Ab Rahman berkata...

klu produk yg cpt bg efek mcm tu msti ada kesan xelok kmudian hari

saffiya_aleesya @ echa berkata...

tu laa pasal..tp kita org perempuan ni mmg cepat je terpengaruh kan huhuhu..pantang tengok mesti nak je mencuba..

Masya berkata...

lumrah kot, ntah.. akak sekarang suka pakai mask muka jer.. 2 minggu sekali mesti nak pakai .. rasa mcm segar jer.. sebab muka perlukan air jugak.. haus hihihihihihi ...

Tanpa Nama berkata...

hehehe biasalah tu !

LydSunshine berkata...

echa, mana echa lama tak update blog.

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)