03 Mac 2012

Wanita Dan Barangan Lelaki???


Assalamualaikum Semua..
Hari ni aku demam..balik2 bercuti2 jer mesti aku demam aku pun xtau laa mungkin sbb cuaca kot kejap hujan kejap panas..balik keje semalam pun hujan lebat nasib baik naik kereta kalau naik motor ermm alamat aku dah terlentang laa atas katil berselubung ngan selimut..ni pun hidung dah tersumbat layan selesema..cakap pun dah bertukar macam minah sengau pun ada huhuhu..



Ok laa berbalik pada topik kita..wanita dan barangan lelaki??? apa cerita ni?? kenapa wanita nak pakai barang2 lelaki?? kenapa wanita tak pakai barangan wanita jer??? sudah tukar kaa??? aku bukan nak cerita dari segi pakaian atau gaya macam lelaki ker tapi kali ni aku nak sentuh pasal penggunaan barang2 lelaki contoh macam barangan mandian ke perfume lelaki ke (eehh betul ke ayat aku ni?? macam poyo je kan..ahh lantak laa!!!)


Korang pernah tak ada pengalaman tak kira laa kawan2 korang ke adik beradik korang ke sepupu sepapat korang (perempuan sahaja yer) yang suka sangat guna barang2 lelaki macam yang aku maksudkan tadi tu..barang2 apa?? harap maaf tiada siaran ulangan yer sebab aku malas nak taip benda yang sama banyak kali..sila baca perenggan diatas sebab aku demam jd harap faham yer..!!!


Serius aku adalah orang yang suka sangat guna barangan lelaki..semua barang mandian aku semuanya FOR MEN!!! syampoo, mandian, pencuci muka semua aku pakai FOR MEN punya..nasib baik laa bila aku pakai xde laa jadi apa2 kesan kan..Member aku pernah tegur, kulit kasar pakai pencuci muka lelaki..ye ke??? aku pakai elok je xde plak kulit muka aku jadi macam kertas pasir..rambut aku pun elok jer takde pulak jadi kejung bila pakai syampoo lelaki..dari barang mandi sampai laa ke deodorant dan perfume (perfume ni kadang2 jer!!)..


Aku pun tak tau kenapa aku addict sangat ngan barang2 lelaki ni..aku suka sangat bau dia..sedap je masuk kat lubang hidung aku ni..aku dah guna barang2 lelaki ni sejak zaman aku sekolah2 lagi..kadang2 bila pergi beli barang2 ni semua aku jadi segan lak time nak bayar kat kaunter..perempuan tapi beli semua barang lelaki..dah macam aku ni beli barang untuk laki aku jer huhuhu aahhhh lantak laa janji aku beli pakai duit aku yer dak!!! apa ada hal??

39 ulasan:

laskar pelangi berkata...

wahhhh:)
kadang2 suka jgak beli barang2 lelaki.suka bedak dia..perghhhhh! wangi gilaaaa~:)
suka jgak bau perfume lelaki.mmg bestlahh:)

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:laskar pelangi

tu ar barang lelaki memang wangi tau bau best jer!!!

Tihara berkata...

akk dulu suka pakai bedak dashing..bedak murah jer tp suka bau dia :)

miss niedNied berkata...

perfume lelaki lagi sedap+wangi . heee
addict dgn perfume lelaki.. teheee

shahrazali berkata...

ooooo...ada jgk ek perempuan suka pakai barang2 lelaki....

tp sama jek kan isi dalam dia...yg bezanya packaging dia jek,,for women or for men....

ikut kulit la samada jadi kasar or x pakai mende2 ni...lain org,,lain badan,,lain kulit..

Cik Ina Do Do Cheng berkata...

oo cik ina adalah salah sorang yang suka pakai barangan lelaki terutama pefume lelaki. Masa dulu cik ina lagi teruk seluar dalam pun pakai lelaki punya, oppss sekarang tak de lagi sebab suami dah tegur : )

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:Tihara

sama laa saya pun masa zaman2 sekolah dulu suka gak barangan dashing huhuhu

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:miss niedNied

betul perfume lelaki bau best tau..sampai saya minta sample yang Encik Saiful dapat free tu time dia beli perfume huhuhu

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:shahrazali

kenapa?? tak percaya ekk hehehe
so far kulit aku ok jer pakai barang2 lelaki ni..

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:Cik Ina Do Do Cheng

wahh akak kelas tuuu statement barani mati gtau pakai underwear lelaki hahaha..tp skrg akak dah insaf dah kan hahaha..kadang2 benda2 ni macam semulajadi je kan kak..

ikatankasihku berkata...

dashing blue pilihan hati akak..bau dia lembut sgt..klu laki tu muka tak hensem pon, klu dia pakai dashing tu, mesti leh jadi macho~~~

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:ikatankasihku

uikkss biar betul kak tak hensem pun leh tukar jadi macho hahaha...tp dashing bau memang sedap pun!!!

QasehnyaRania berkata...

datang dengaq lagu ;)
jgn lupa mkn obat tau echa ..semoga cpat sembuh yer hihi

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:QasehnyaRania

ha silakan dengar hehehe..ok saya dh makan ubat dah..terima kasih yer!!!

Mr.Clive berkata...

haha ok ok.ni sungguh pelik...kehkehkeh

tapi semua brgan loreal kat atas tu sy ada!heee~

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:Mr.Clive

tak pelik laa bro hehehe..ooo pengguna loreal ekkk??

Mr.Clive berkata...

pelik kot...asal nak guna men nyer...?heeee~

Azee Hana berkata...

x penah pulak try beli barangan lelaki..tapi y plig saya suke sekali perfume dashing lelaki kaler merah...suke..=)..tp x peah pakai la..hee
dah follow dah..=)

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:Mr.Clive

entah laa tapi memang suka laa guna men punya..bau barangan dia wangi jer..bila dah suka memang tak boleh buat apa laa hehehe

LydSunshine berkata...

Awak sama macam akak. Dulu masa skolah, semua brg2 penjagaan diri adalah lelaki punye. Akak rasa sebab dah terbiasa pakai abang punya kat rumah, jadi bau tu dah agak familiar. So, terus je pakai lelaki punya walaupun beli sendiri. Tapi bila dah sampai masa, akak tukar la ke arah bau yang keperempuanan. Nanti kang bau akak sama plak dengan bau suami. Huhu.

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:LydSunshine

yea sama ada geng hehehe..ala kak ok apa bau sama leh jimat tak payah beli barang2 mandi banyak sangat hahaha beli for men punyer kan senang sekali jalan je hahahaha

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:Azee Hana

tu laa ramai gak yang suka bau dashing..ok terima kasih sudi singgah n follow saya ;-)

dela berkata...

akak kadang2 time darurat terpaksa pkai diadoran dashing suami akak...hhhe.... kantoi!

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:dela

ala tak kisah hentam saja laa kak!!! hahaha

maszull berkata...

assalamualaikum ecah...yer la kekadang barangan lelaki ni mmg sedap baunya ada juga kekadang gunakan hubby mama punyer...:)

IntaNBerliaN berkata...

akak xpnh lak guna brg lelaki tp bau bila org lelaki guna sk lah.. sbb wangi..hihii

rasanya kalu sesuai dgn kulit echa.. xpa kot guna..

Mr.Clive berkata...

baru balik dari Guardian,borong barang Loreal. :P

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:maszull

yup memang bau barangan lelaki ni sedap bau dia kak!!

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:IntaNBerliaN

setakat ni ok laa sesuai laa ngn saya kak!!!

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:Mr.Clive

oppss ye ke..knp tak gtau leh kirim barang sekali hahahah

Juliet_iRa~" berkata...

hee..akk suka bau dia ea?

ira suka gak tp xpnh la pakai...heee

Mr.Clive berkata...

isnin sudah tiba...maksudnya monday bluess sudah tiba... :'(

Mr.Clive berkata...

isnin sudah tiba...maksudnya monday bluess sudah tiba... :'(

khairul berkata...

klu serasi dan tidak memudaratkan apa salahnya kita guna kan

Masya berkata...

dulu masa sekolah pernah jugak pakai bedak dashing abah hihihi.. skrg dah tak pernah buat lagi...

semoga cpt sembuh... akak pun tgh sakit kaki ni huhuhu.. terkengkang² berjalan huhuhuhu....

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:Juliet_iRa~"

ha'ah akak memang suka laa..

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:Mr.Clive

ermmm tension je nak mengadap keje2 kat ofis tu..tak pernah yang nak habis huhuhu

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:khairul

erm buat masa ni alhamdulillah laa xda jadi apa2 lak..

saffiya_aleesya @ echa berkata...

To:Masya

lorrr nape lak sampai jalan terkengkang2 ni kak..terseliuh ke apa kaki tu??