24 Februari 2011

Merempit pegi keje...???


Petang ni aku nak merepek skit pasal transport aku nak pegi keje..sebelum ni aku mmg pegi keje drive sendiri..tp sejak bergelar Mrs.Saiful ni dan merangkap "PUAN BESO"(hahaha)aku dah xpegi keje sorang2 lagi..setiap hari aku dihantar dan diambil oleh En.Saiful.Tiap2 pagi dia yang kene tunggu aku...kadang2 dah sampai dia bengang tunggu aku lelama..ala orang lelaki bukan leh tunggu lama2 kan.aku ni mmg lambat skit bersiap..aku pun xtau la apa yang aku siapkan..tp tiap2 hari bila time balik keje dia plak yang lambat amik aku...bayangkan aku kuar ofis kul 5.30ptg tp aku xpenah pun lik kul 5.30ptg..dia amik aku kul 7 xpun 7.30mlm..
adoiii bila pkir balik aku rasa lagi lama aku kene tunggu dia kan?? ini tidak adil huhh!!! ada sekali aku bengang sbb dah lama sgt aku tunggu tp xjgk muncul2.last2 gtau aku dia ada meeting..aku nak nek bas dia xbagi plak..nak dipendekkan citer nasib baik ofis aku sebelah ngan 2,3 buah shopping mall.jd drpd aku melopong tunggu dia bek aku p window shopping sementara nak tunggu dia sampai...aku dengan slumber bedah jela pkai baju kurung jalan sorang2..heheheh.Lately ni En.Saiful kerap g KL atas urusan keje.jd aku kene drive sorang2 la pegi dan balik keje..tp walaupun aku sendiri yang drive aku ttp lik lambat gak sbb aku mmg x suka kuar ofis awal2..
jammed yang membuatkan aku jd benci nak dok dalam kete lama2..time tu aku rasa nak kuar kete dan nak nek motor plak..cam aku leh buat magic lak kan!!! Ngggeeee...
Haaa berbalik pada topik dan citer asal aku pasal transport nak pegi keje ni aku ingat aku nak nek moto laa..tp aku mana ada motor.time sekolah dulu jer pakai moto.skrg dah pakai kete...dulu masa mula2 keje mmg nak beli motor tp mak x bagi..
Mak ckp dia takut tengok motor laju2 je atas jalan..n dia takut sejarah lama family aku berulang..xnak jd mcm arwah kak ngah aku yang meninggal sebab accident motor laa..jd mak aku fobia tu yang x bg aku naik motor..emm kalau lah aku leh naik moto pg keje kan bagus.lagi jimat.dari segi kos minyak dan kos parking laa..tp betul gak cakap mak aku klu nak pkirkan dari segi keselamatan mmg bahaya la naik motor ni..cuma bila time jammed la yang untung klu naik motor..cepat dan pantas!!!

Tiada ulasan: