15 Mei 2013

Pemungut Derma Yang Biadap!!

 
 
 
Assalamualaikum Semua..
 
Aku nak citer pasal pemungut derma ni..ehh pemungut derma ke pengutip derma ekk?? aahh mana2 laa janji sama makna dan korang leh faham.
 
Nak di pendekkan citer, macam biasa laa pompuan tu datang dan memperkenalkan diri dan bagitau laa datang dari mana dan tujuan apa sambil hulur kat aku satu kertas size A4 yang terangkan derma tu bertujuan untuk bina sekolah tahfiz lebih kurang cenggitu laa..siap bagitau kat aku keluasan tanah dah macam broker jual tanah plak huhuhu..pastu yang ayat aku xleh blah tu bila dia leh kata  macam ni...
 
Pemungut derma: cik tolong laa derma sebab kami kutip derma ni untuk tujuan bina sekolah agama tahfiz.. derma berapa pun takpe tapi kalau kita derma 50 ringgit 50 kali ganda Allah tu bagi pahala kat kita..saya bagi resit bayaran ni kalau tak percaya (sambil tunjuk buku resit kat aku)..kalau cik derma lebih dari rm50 saya bagi sebotol madu. cik derma berapa pun xpe janji ikhlas..
 
Aku: Tak payah laa bagi resit sambil pandang muka Encik Saiful.
 
Encik Saiful keluarkan RM2 dan bagi kat pemungut derma tu
 
Pemungut derma: TERUS BUAT MUKA MACAM HAREM TARIK MUKA MACAM TAK PUAS HATI
 
Encik Saiful:  Tadi kata ikhlas kan..ni saya ikhlas laa nak bagi ni. berapa pun takpe janji ikhlas kan!! (Encik Saiful buat muka slumber je)
 
sungguh aku terkejut dan terkedu giler bila tengok muka pemungut derma tu..dah laa kutip derma pastu leh plak buat muka macam babeng..rasa nak je maki pompuan tu " weii pompuan dah nama pun derma jadi ikut suka hati bapak aku laa nak bagi bape pun..janji aku niat ikhlas nak derma.kalau nak derma pun ada syarat baik aku bagi je duit tu kat mak bapak aku je lagi aku puas hati!! ni entah yer entah tidak kau tu pemungut derma entah2 duit derma tu kau kedarah sorang2!!


9 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

tu bukan pengutip derma yg elok lau perangai cmtu.

HambaAllah berkata...

Biasalah. Pemungut or pengutip derma yang nak keuntungan semata mata. Tipu banyak.

Nazayiena Ayiena berkata...

Betul tu,berapa kita derma x kiralah janji ikhlas.

aizamia3 berkata...

lain kali cakap nak berapa kan senang..
jangan bila dah bagi nak tarik muka bagai.. dah kata ikhlas.. maka kenalah terima walau berapa yang orang bagi.. ;)

Mas Zull berkata...

assalamualaikum ecah...betul la tu derma ikut ikhlas hati kita mana boleh nak paksa2kn...;)

Masya berkata...

Gegegegege ..... napa pulak nak buat mcm tu... saboo jerlah kan.. derma ikhlas..

Cik Yatt berkata...

skrg bnyk pmintak sdekah tipu..

anitadiana berkata...

takut tipu aje..baik sedekah kat saluran yg betul seperti masjid ke surau..atau pun pakai online...

iEdA berkata...

selalu mcm neh..klo hari minggu lg bnyk kt area penang neh..bkn xnk bagi tapi kadang2 mcm muskil jer rasanya