25 Mac 2011

Durian Oh Durian...


Semalam aku call mak time aku kat ofis..Emm paham2 jela klu dah sembang anak beranak tak tau la bila nak abis..nasib baik la kat ofis klu kat umah xtau bila nak stop..ada jer topik yang nak dicakap pas satu satu citer yang kuar..rindu plak kat mak n abah sebab lama x balik..ari tu x balik sebab merajuk ngan mak..huhuhu ada ke patut aku merajuk ngan mak sendiri?? ape la aku ni..maafkan orang yer mak.huhuhu..
aku mmg anak yang sangat2 degil..hanya mak n abah jela yang sabar layan ragam n kerenah aku...anak manja yang degil sangat2..mak cakap aku keras kepala n mulut aku masyaallah klu menjawab sabar jelah mak!!! mak suh balik kg minggu ni sebab kat kg skang ni tgh musim buah durian...fuyooo x pure anak perak la klu x makan raja buah ni..cium bau durian yang wangi semerbak dah uat aku terliur..tu belum lagi klu sebut gulai tempoyak..oh mak my favourite tuuu..xde lauk lain pun xpe!!! nak makan xpayah susah2 nak beli.pokok durian kat belakang umah aku jer huhuhu..pagi2 leh pegi kutip buah klu x pun leh makan buah fresh yang baru je jatuh@luruh (dalam loghat perak)terus kopek n leh dimakan dengan sepenuh perasaan hahaha..emm nak balik kg nak makan buah durian..harap2 balik nanti manggis pun berbuah la jugak..selalunya mak n abah aku la jd tukang kait n jolok buah.aku cuma tukang tunggu bawah pokok n kutip buah masuk dalam bakul.masalahnya buah jatuh 10biji tp yang masuk dalam bakul 5 biji.lagi 5 biji awal2 dah masuk perut aku.jahat kan aku huhuhu.org lain penat kait tp orang len yang kenyang hahaha..fresh sedap gilerz pakej makan bawah pokok!!!

Tiada ulasan: